gräset växte ikapp med himlen

Det är en lycklig tjej som skriver nu.

Hej.

Mitt namn är Josefin, är femton år och har blåa ögon. Mitt hår är någon färg jag inte vet vad den heter, men i vilket fall ska det slingas snart. Ljusare. För de som är intresserade så är det första gången jag slingar håret. Har aldrig färgat heller för den delen.

Jag jobbar på ett café inne i Västerås stad varannan helg. Det är trevligt. Man träffar folk och man ser ett samband mellan tidpunkter, platser och personer.

På lördag ska jag se min stjärna på scen. På Hovet klockan 20.00. Nedräkning pågår. Nej, men nästan. Jag är också väldigt glad för att jag, efter många om och men, lyckats byta min jobbdag då. Tjohopp!

Jag är också lite småglad för en röd blus jag fann på second hand idag. Den var fin tycker jag. Den vill jag ta kort på, men min kamera laddare har fått ben och sprungit iväg och gömt sig. Det är inte lika kul. Inte kul alls faktiskt, men dock det ända minuset för tillfället. Nej, men det var nästan så. Men plusen överväger minusen. Det är kallt, men jag är glad. Ett rött hjärta i allt det vita!

Varför skrev jag detta, ingen vet. Inte jag heller.

Happiness. Ett glatt ord. Jag gillar glada ord, vackra ord. Det gör jag faktiskt. Därför tänker jag skriva upp de. Alla jag kommer på.

Blomma, sol, glad, vacker, nostalgi, minne, kärlek, du, jag, vi, de, ni, oss, hav, vatten, flod, bergm, himmel, jord, musik, toner, noter, puss, kram, kyss, pusselbitar, lillasyster, fortsätt, vara, förvara, förbli.. Detta kommer fotsätta i evigheter. Evighet. Det är också vackert föresten.

Bara jag som har ord jag tycker om? Något litet, pyttet favoritord?

Jag ger er en puss och en kram.

 


Kommentarer
Från: Anonym

finaste vackraste josefin. jag älskar dig vännen

2010-11-23 @ 20:21:23
URL: http://hannalisas.devote.se

Skriv några rader här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0