i'm not trying to say that everybody wants to go

jag kan gå och lägga mig med vetskapen om att jag imorn kommer vakna ett år äldre.
att jag kommer vakna av att en underbar familj kommer och väcker mig med ljus och sång.
det är vackert för mig.

Det är det enkla som är skönhet för mig. Vardagen. Vardagen som innebär min familj, mina vänner, musik och så mycket mer. För det är för mig defenitionen av vackert. Solen är också vacker. Äkta skönhet.
Nätter är också vackra, även fast mörkret ofta skrämmer mig. Det är då jag tycker månen är vacker, och jag vet att bakom den så finns den andra skönheten. Solen. Solen som gör vårt stora klot levande.
Fasader döljer ofta allt äkta. Fasader är falska. Ett påklistrat leende är en fasad. Visa känslor, ta emot hjälpen du får. Människor bryr sig faktiskt. Jag bryr mig. För det tycker jag är vackert. Att bry sig.
Känslor är skönhet. Känslor är vackra. Du är vacker, glöm inte det.

Snart drar jag täcket över huvudet, låter natten ta sig igenom, låter morgonen väcka mig. Blundar med vetskapen om att imorgon så har jorden snurrat ännu ett varv runt solen.



håkan är musik 
 musik är vackert

Kommentarer
Från: Anonym

Rysligt fint skriver du!

2010-10-26 @ 00:14:27
URL: http://www.josefinslfe.blogspot.com
Från: Klara

åh så fin text!

2010-10-31 @ 09:26:40
URL: http://blix.webblogg.se/

Skriv några rader här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0