SÖTA SMÅ RÖDA HJÄRTAN

överallt dessa vackra fina söta mitt i det kalla
mitt i det kalla bildas dessa varma små hjärtan
de dyker upp överallt bland höstens varma färger
bland höstens alla löv som ligger på marken och försöker bli jord
därbland gömmer sig även ensamma själar
som vita kalla prickar som kan liknas med snöflingor

hela tiden blåser vindar
de blir kyligare och kyligare för varje dag
men för mig för de med sig hopp
hopp för att du ska överleva denna vintern utan en vit dress
utan att allt försvinner från dig
utan att din värme sakta lämnar din kropp och kallar fram mina tårar

regndroppar droppar fler och fler
för varje droppe som faller ner kommer vintern närmare
och vintern innebär jul
jul innebär ännu en julafton
en julafton som kommer bli anorlundra jämfört med de som varit
allt blir glesare och vi blir mindre och färre

jag vill hitta det röda bland detta som börjar bli grått
som en skattjakt
jag ska hitta kartan som ligger någonstans
fast den är nog redan hittad
jag klarar mig utan karta precis som jag gjort i hela mitt liv
jag har klarat mig hittils så jag säger som jag brukar säga;
jag klarar mig alltid



ännu en bild på mitt röda hjärta mitt i hösten

du kommer aldrig kunna läsa mina tankar

jag är lika hemlighetsfull som hösten


Kommentarer

Skriv några rader här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0