SKÄR ETT HÅL I KULISSEN

vackert som en klar natt

som en sommar dag



vid vattenbrynet sitter en figur, kollar ut över den tysta sjön och suckar. en lycklig suck? en olycklig suck? ingen vet. endast figuren.

skogen är tyst. bara vindens viskande hörs. viskar till figuren vid vattenbrynet för att sen försvinna. vad viskade vinden? jag vill veta. men ingen kommer få veta förutom figuren.

figuren vid vattenbrynet tar en sten och kastar. av ilska? av känslan av hopplöshet? ingen vet, bara figuren.

vem är den lilla, mystiska, oförklarliga figuren vid vattenbrynet som suckar och pratar med vinden. vem är den lilla ihopkurade svarta figuren vid sjön? ingen vet, bara figuren och vinden.


 
lilla varelse, jag tror jag kommer drömma om dig inatt. jag vill lära känna dig. knacka på dörren till mina drömmar inatt och jag vill ta emot dig med öppna armar.


Kommentarer
Från: Jasmin

åh så vackert

2010-07-21 @ 04:30:37
URL: http://childhoodlight.blogspot.com
Från: Rosita

så himla himla fint

2010-07-27 @ 15:10:34
URL: http://fewlix.blogg.se/

Skriv några rader här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0