MUSIC IS NOT JUST MUSIC

Ännu ett utkast från ännu en deppig kväll med smak av saltvatten. Förstår inte varför, men vissa kväller bara blir.


Hej, jag är musikmissbrukare. Jag är alltså beroende av musik. Musik gör mig hel, jag mår bra av den. Den gör mig varm så jag slipper frysa. Den hjälper mig att hitta känslor när jag är förvirrad, när jag är bortkommen. Som nu. Jag har hörlurarna i, högsta volym, och låter min drog fylla mig med känslor, de kommer som en våg. Liksom väller in i mig, den slår nästan omkull mig. Men jag står kvar. Svajar endast till lite. Tröttheten sköljer också över mig. Jag kanske ska sova på allt som jag känner? Fundera i mina drömmar, komma fram till något. Och när jag vaknar imorgon kommer allt vara solklart. Jag kan sätta på glädjande musik som fyller mig med lycka och glada toner istället för dessa som fyller min kropp nu. De är lite mer grå och dämpande. Men nu ska jag andas in min drog lite till för att sedan sova, drömma, tänka, fundera, vakna. Vakna till ännu en ny dag i mitt liv.
God natt.
love josefin


Kommentarer

Skriv några rader här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0